OVER STICHTING MAE

Stichting MAE is een ANBI (non-profit organisatie) die met passie musicals en muziektheater maakt. Ons team, vol liefde voor theater, werkt hard aan voorstellingen die mensen echt raken. Centraal in onze stukken staan maatschappelijke, culturele en sociale vraagstukken die nu belangrijk zijn, met aandacht voor alle achtergronden en levensverhalen. Daarmee bouwen wij een theaterwereld waar vakmanschap, authenticiteit en de connectie tussen makers, acteurs en publiek samenkomen.

Wij kijken naar alles en iedereen. We dromen van een wereld waarin iedereen, echt iedereen, zichzelf kan zijn. Of het nu gaat om je gevoelens, wie je liefhebt, wie je bent, waar je vandaan komt, hoe oud je bent of hoe je eruitziet, we vinden dat het allemaal gehoord en gezien moet worden. Voor ons is het belangrijk dat iedereen zich vertegenwoordigd voelt op het podium, in het theater én daarbuiten. Het theater moet een plek zijn waar allerlei mensen en verhalen samenkomen en waar iedereen zich thuis voelt.

Kunst en plezier maken is voor ons niet het einddoel; het is een prachtige manier om belangrijke gesprekken te starten, mensen aan het denken te zetten, verandering in gang te zetten en mensen met elkaar te verbinden. Wij zetten dialoog om in actie.

JOUW STEUN ZET DE SCHIJNWERPERS AAN

Help jij onze producties tot leven te brengen en steun je onze missie om het musicallandschap inclusief, divers en representatief te maken? Word dan lid van Club MAE! Als dank wordt je nauw betrokken bij onze activiteiten, ben je als eerste op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en ontvang je interessante en exclusieve voordelen. Mooi toch?

BESTUUR

Ons bestuur is een gemeleerd gezelschap bestaande uit mensen van verschillende leeftijden, geslachten, culturele achtergronden, etniciteiten, beroepen, interesses en ervaringen. Onze diversiteit leidt tot verrijkende interacties, nieuwe inzichten en creatieve oplossingen en zorgt voor een levendige en stimulerende omgeving waarin verschillende ideeën en standpunten worden gewaardeerd en waarin iedereen een stem heeft.

Jens Vlasveld

VOORZITTER

Marvin van der Horst

OPRICHTER
PENNINGMEESTER

Anne France Zijsling

SECRETARIS

Seraphim Gumede

INCLUSIVITEIT

Sydney Kuipers

PR & COMMUNICATIE

Melissa Zijsling

OPRICHTER
DIRECTEUR

Heb jij interesse om je aan te sluiten bij ons bestuur zodat je mee kunt beslissen over onze toekomst en daarmee actief kunt bijdragen aan de positieve verandering van onze maatschappij? Neem dan een kijkje op onze vrijwilligers-pagina voor meer informatie of om je direct aan te melden.

ONZE PRINCIPES

1. PRIKKELENDE THEMATIEK

We selecteren zorgvuldig de thematiek van onze producties. We vertellen verhalen die nieuwe perspectieven bieden en dialogen op gang brengen. Onze producties omvatten een breed scala aan cultureel-maatschappelijke thema's die zowel vermaken als prikkelen.

2. DIVERSITEIT, REPRESENTATIE, INCLUSIVITEIT

Om de essentie van thema's goed te representeren, streven we naar diversiteit op het podium en achter de schermen. Casting gebeurt zo accuraat en divers mogelijk, met oog voor etnische achtergrond, gender en geaardheid.

3. VEILIGE LEER- EN WERKOMGEVING

Het creëren van een veilige en ondersteunende omgeving staat centraal bij Stichting MAE. Onze deelnemers mogen zich nooit belemmerd of beperkt voelen, zodat ze hun talenten optimaal kunnen ontwikkelen. Op basis van regelmatige gesprekken en evaluaties passen wij ons zoveel mogelijk aan naar hun behoeften. Ontspanning en saamhorigheid bereiken wij met recreatieve activiteiten.

4. SAMENWERKINGEN MET GELIJKGESTEMDEN

Om onze doelen te versterken en effectiever te zijn, werken we actief samen met stichtingen, groepen, bedrijven en individuen die vergelijkbare doelen en idealen hebben. Gesprekken met experts en ervaringsdeskundigen delen wij in onze verdieping.

5. KWEEKVIJVER VAN TALENT

Wij stimuleren niet alleen de artistieke talenten van onze deelnemers, maar begeleiden hen ook op persoonlijk vlak. Onze docenten en creatives worden regelmatig bijgeschoold en we betrekken professionals en experts voor workshops. Dit alles draagt bij aan de groei van onze deelnemers en bereidt hen voor op toekomstige inspanningen binnen en buiten onze projecten.

6. INTERNATIONALE ORIËNTATIE

Om ook mensen te bereiken die de Nederlandse taal niet (volledig) beheersen en om thema's in een internationale context te plaatsen, produceren we zowel Nederlandstalige als Engelstalige uitvoeringen. We evalueren per project welke taal het beste aansluit bij het thema en de doelgroep.

ANBI & BEDRIJFSGEGEVENS

Stichting MAE staat sinds 22 november 2022 geregistreerd als ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling). Om als ANBI aangemerkt te worden, moet een instelling zich voor minstens 90% inzetten voor het algemeen nut. Dit betekent dat de instelling zich hoofdzakelijk richt op activiteiten die bijdragen aan het welzijn van het publiek en niet primair gericht is op het maken van winst voor privépersonen. De status van ANBI biedt zowel de instelling als de donateurs fiscale voordelen. Voor de instelling houdt dit in dat zij vrijgesteld is van het betalen van erfbelasting en schenkbelasting op ontvangen schenkingen en erfenissen. Donateurs kunnen hun giften onder bepaalde voorwaarden aftrekken van de inkomsten- of vennootschapsbelasting.

STICHTING MAE
BTW: NL.8645.21.017.B01